Strona 2 z 3
Re: Jagtiger -Bovington
: 12 gru 2018, o 19:22
autor: pkg
nawdyr pisze: 6 gru 2018, o 09:39
i nawet wozek udalo sie znaleźć
skąd takie fajne ajzole?
Re: Jagtiger -Bovington
: 12 gru 2018, o 21:52
autor: Pancerny
Byłem w Bovington w tym roku, ale amba fatima i nie zmierzyłem... Czy gąsienica od Jagdtiger'a ma taką samą szerokość jak w Królu??
Re: Jagtiger -Bovington
: 13 gru 2018, o 08:54
autor: nawdyr
tez własnie będąc tam nie zwróciłem wogole na zawieszenie Jaga a zdecydowanie sie rozni .... zakładam ze z szerokością będzie to samo jedynie to ze jest jeden ząb i róznica w łączniku
Re: Jagtiger -Bovington
: 13 gru 2018, o 09:10
autor: nawdyr
.
Re: Jagtiger -Bovington
: 13 gru 2018, o 10:07
autor: Pancerny
Łączniki składające się z 4 elementów były też stosowane w Tygrysach Królewskich. Może to wskazywać, że i szerokość ogniwa jest taka sama, ale pewności nie mam.
Re: Jagtiger -Bovington
: 29 gru 2018, o 20:54
autor: Pancerny
Sprawa z gąsienicami w Jagdtigerach się wyjaśniła. To są dokładnie takie same gąsienice jak w Tygrysach Królewskich, taka sama szerokość, takie same łączniki i ogniwa główne. Jagdtiger w Bovington posiada jedynie gąsienice wczesnego typu, w których łącznik składał się z czterech segmentów. Ogniwa główne również posiadały po dwa zęby. Zęby wewnętrzne wykruszyły się poprostu podczas manewrowania pojazdem, który waży przecież ładnych parę ton.
Re: Jagtiger -Bovington
: 29 gru 2018, o 22:25
autor: Trooper85
Pancerny pisze: 29 gru 2018, o 20:54
Sprawa z gąsienicami w Jagdtigerach się wyjaśniła. To są dokładnie takie same gąsienice jak w Tygrysach Królewskich, taka sama szerokość, takie same łączniki i ogniwa główne. Jagdtiger w Bovington posiada jedynie gąsienice wczesnego typu, w których łącznik składał się z czterech segmentów. Ogniwa główne również posiadały po dwa zęby. Zęby wewnętrzne wykruszyły się poprostu podczas manewrowania pojazdem, który waży przecież ładnych parę ton.
NA fotce Jagdtigera z amerykańskimi żołnierzami też widać tylko jeden rząd zębów.
Poza tym, czemu miałby się wykruszyć, skoro prawdopodobnie nie miały w ogóle kontaktu z wewnętrznymi kołami? W normalnym podwoziu zęby wchodziły w przerwy w podwójnych kołach jezdnych zewnętrznego i wewnętrznego rzędu. Tutaj idą pomiędzy zewnętrznymi i wewnętrznymi kołami, więc wewnętrzny rząd zębów jest zwyczajnie zbędny. Za to potencjalnie mogłyby one zaczepiać o dość rozbudowane wózki jezdne i to tutaj bym się doszukiwał powodu braku wewnętrznego rzędu.
Re: Jagtiger -Bovington
: 30 gru 2018, o 08:00
autor: bigmodel
Ogniwo miało po dwa zęby, tak jak napisał Pancerny
Oto Tył zawieszenia Jagtigera - wersja Porsche
Widać dwa zęby prowadzące gąsienice.
Co ciekawe, widać że wewnętrzny ząb jest mocno starty ? ( niższy) od zewnętrznego.
Pozdrawiam
Jacek
Re: Jagtiger -Bovington
: 30 gru 2018, o 12:33
autor: kubelek86
W ramach uzupełnienia dyskusji, niezrównany David Fletcher o "genialności" podwozia autorstwa Porsche
http://youtu.be/gZHwasYjcIA?t=974
Re: Jagtiger -Bovington
: 30 gru 2018, o 19:36
autor: Pancerny
Jeszcze kilka zdjęć pokazujących dwa zęby ogniwa głównego gąsienicy Jagdtigera. Również w gąsienicy nowszego typu z monolitycznymi łącznikami. Wyłamywanie/ścieranie wewnętrznego rzędu zębów wynikało po prostu z wadliwej konstrukcji zawieszenia.